Onze eerste week: Bangkok & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Fleur en Sophie - WaarBenJij.nu Onze eerste week: Bangkok & Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Fleur en Sophie - WaarBenJij.nu

Onze eerste week: Bangkok & Ayutthaya

Door: Sophie en Fleur

Blijf op de hoogte en volg Fleur en Sophie

21 Maart 2016 | Thailand, Ayutthaya

We zijn inmiddels een weekje onderweg dus wilden we alvast een korte update geven voordat we vanavond vertrekken richting Myanmar en tijdelijk wat minder goed bereikbaar zijn.

De eerste dagen hebben we doorgebracht in Bangkok. De eerste avond zijn we naar Chinatown gelopen (wat een uur bleek te duren in plaats van 10 minuten wat wij dachten). We hebben elke dag heerlijk Thais gegeten (pad thai, fish curry, tom yam kung, etc.) en het kost echt helemaal niets! Afdingen gaat al best goed inmiddels, alhoewel Sophie bij haar zoektocht naar nieuwe slippers meerdere keren verkopers trof die de prijs geen cent wilden verlagen of gewoon weg zijn gelopen. Verder zijn we in Bangkok naar een enorme markt geweest, geïnterviewd door lokale schoolmeisjes en hebben we een hele leuke fietstocht gedaan door allemaal kleine steegjes en dwars door markten en langs het water.

Ook zijn we een dag bezig geweest met ons visum voor Myanmar regelen bij de ambassade. We moesten het vrijdagmiddag ophalen en waren te laat bij de ambassade, allemaal buiten onze schuld om natuurlijk, want we waren in slaap gevallen, wilden eerst nog even chips halen omdat we niet hadden geluncht en werden vervolgens de bus uitgezet 1,5 km voor onze bestemming. Gelukkig zijn de Thaise mensen net als wij en nemen ze de tijd, dus ze waren nog gewoon open en wij kregen ons visum mee voor het weekend zodat we toch onze planning konden aanhouden om zo snel mogelijk naar Myanmar te gaan. Zelfs hier komen we er mee weg als we te laat komen, dus dit is helemaal ons land.

De mensen zijn overal heel aardig en ondanks de hitte (39 graden) zijn we best veel op pad geweest tot nu toe. Gisteren zijn we met de trein naar Ayutthaya gegaan, waar we vandaag de hele dag hebben rondgefietst om allemaal ruïnes en tempels te bekijken. En we hebben toen ook de eerste olifanten gezien! Een kleine tegenvaller was dat we gisteravond bed bugs aantroffen in onze kamer en dat we de rest van de nacht moesten wachten tot er weer iemand van het personeel aanwezig was. We hebben heerlijk geslapen op de banken in de woonkamer voor zo'n 3 uur. We beginnen dus uitgerust aan onze 15 uur durende busreis zometeen.

We zijn tot 11 april in Myanmar als het goed is, dus waarschijnlijk horen jullie na die tijd weer iets van ons. Maar ga er allemaal maar vanuit dat we het in de tussentijd geweldig hebben hier, zolang de muggen ons niet weten te vinden.

Veel liefs

• 21 Maart 2016 - 15:47

Mama:

Klinkt fantastisch en inderdaad op jullie lijf geschreven, hele mooie tijd in Myanmar. Veel plezier samen. Dikke knuffel

• 21 Maart 2016 - 18:06

Viola:

heerlijk dat eten!! en mooie foto's. knap dat jullie in 39 graden nog dingen ondernemen. Veel liefs uit 020 xx

• 21 Maart 2016 - 18:52

Erna:

Sophie en Fleur ! Ik volg jullie op-de-voet ! Voor zover mogelijk :) Maar klinkt Geweldig alvast ! Greetings from Wijchentown :)

• 30 Maart 2016 - 11:37

Tosja:

Superleuk! Geniet er maar van, nog meer liefs uit 020! Xx

• 31 Maart 2016 - 18:22

Lucia En Paul:

Geweldig ! mooie foto,s! Genieten daar allebei!!
    Dikke kus

• 04 April 2016 - 14:44

Caliente:

Klinkt ontzettend gaaf meiden! Hele indrukwekkende foto's en een leuk verhaal!
    Keep up the good work! xxxx